PRESS

Le Nozze di Figaro (Figaro)
“Groot van stem, groots van podiumaanwezigheid en met een grote mate van bravoure opende Martijn Sanders de voorstelling. Hij was op een laat moment ingevlogen nadat André Morsch voor de avond moest afzeggen vanwege ziekte. Schijnbaar moeiteloos stapte Sanders in zijn rol. Sanders zong en speelde op een manier die moet zijn ingegeven door grote ervaring en flink wat durf. Hij klonk fantastisch.”
Operamagazine,2015

Le Nozze di Figaro (Figaro)
“In de rol van Figaro werd André Morsch met ontzagwekkende souplesse vervangen door Martijn Sanders”
De Telegraaf,2015

Le Nozze di Figaro (Figaro)
“ ….Er waren zangers aan het woord voor wie zingen en acteren een verbazingwekkend geheel vormden. De protagonist in dit gezelschap van pure natuurtalenten was Martijn Sanders als de sluwe Figaro, niet voor een gat te vangen, die zich als een ware kameleon door de vier aktes bewoog en vrijwel iedereen op het podium in opperste verwarring wist te brengen”
Opusklassiek, 2015

Le Nozze di Figaro (Figaro)
“Martijn Sanders leverde een knappe prestatie door André Morsch in een minimum aan voorbereidingstijd te vervangen”
De Volkskrant,2015

The Messiah
“De bas Martijn Sanders gaf extra glans door zijn expressie en warm timbre. Memorabel is zijn interpretatie van de aria The Trumpet Shall sound”
Noord Hollands Dagblad, 2015

Concertgebouw Operagala with a.o Eva Maria Westbroek and Frank van Aken
“Martijn Sanders was a good vocal fit for Rodrigo’s deathscene from Don Carlo. He sang securely and perceptively”
Bachtrack.com,2015

Concertgebouw Operagala with a.o Eva Maria Westbroek and Frank van Aken
“met verder tenor Peter Gijsbertsen en bariton Martijn Sanders werd dit een onvergetelijke avond barstensvol talent”
Trouw,2015

Cavalleria Rusticana (Alfio)
“Bariton Martijn Sanders laat als de bedrogen Alfio horen dat zijn stem uitgerijpt is tot heldenformaat”
Opera Nederland, 2015

Cavalleria Rusticana (Alfio)
“En last but not least drie fantastische solisten die deze zinderende opera met recht vuur,glans en een geweldige dosis passie bieden waaronder Martijn Sanders (Alfio) de bedrogen echtgenoot die met zijn donkerbronzen timbre Turiddu uitdaagd tot een duel”
Leidsch Dagblad, 2015

Die Fledermaus (Falke)
“Martijn Sanders is een mooi krachtige Falke”
De Telegraaf, 2014

Die Fledermaus (Falke)
“De stoere bariton van Martijn Sanders is opnieuw aangenaam verdiept naar fluwelig donkerbruin”
De Limburger, 2014

Die Fledermaus (Falke)
“ Kim Savelsbergh legt met haar heldere maar stevige sopraan een betrouwbaar fundament. Dat geldt ook voor Martijn Sanders, die op ieder moment dat hij op de Bühne staat ‘levert’ “
Operamagazine,2014

Carmen (Escamillo)
“Stierenvechter Escamillo is een sterke bijdrage van Martijn Sanders”
De Volkskrant,2013

Carmen (Escamillo)
“Martijn Sanders geeft Escamillo een gepast ongepolijste voordracht”
De Telegraaf, 2013

Matthӓus-Passion
“De diepe bariton van Martijn Sanders,die de rol van Christus zong, deed daar niet voor onder. Angst en opstandigheid in het gezicht van de naderende pijn en dood waren aan zijn stem af te horen. Hij was steeds vol natuurlijk gezag maar de waarschuwing van zijn lijden klonk in zijn zang door”
Brabants Dagblad, 2013

Pagliacci (Tonio)
Zijn spel is vilein en vokaal vertolkte hij zijn rol met verve
Operamagazine, 2013

Pagliacci (Tonio)
De meeste aandacht zuigt de veelbelovende donkerbruine bariton van Martijn Sanders
Limburgs dagblad, 2013

Manon (De Bretigny)
De Nederlandse bariton Martijn Sanders zingt de rol van De Bretigny zelfverzekerd met en met stijl
Opera Nederland, 2013

Manon (De Bretigny)
Martijn Sanders vertolkt heel treffend de gelikte advocaat Monsieur de Bretigny
Cultuurbewust, 2012

Madama Butterfly (Bonzo)
De Bonzo van Martijn Sanders bracht indrukwekkende orgeltonen ten gehore
Operamagazine, 2012.

Madama Butterfly (Bonzo)
Imposant
Theaterkrant, 2012

Die Zauberflöte (Papageno)
Martijn Sanders overtuigd als een frank en vrije Papageno.”
De Telegraaf, 2012

Die Zauberflöte (Papageno)
Grote kwaliteit leveren onder meer Martijn Sanders (Papageno), Aylin Sezer (Pamina) en Andreas Mitschke (Sarastro). De 3 hebben een welluidende stem en verrichten bovendien krachtig acteerwerk.”
Trouw, 2012

Die Zauberflöte (Papageno)
Martijn Sanders is een geknipte Papageno met een volle soepele Baritonstem.”
Operagezet, 2012

Die Zauberflöte (Papageno)
Vooral Martijn Sanders valt op door zijn natuurlijke manier van acteren en zijn prettige stemgeluid.”
Cultuurbewust.nl. 2012

De Zauberflöte (Papageno)
De Nederlandse bariton Martijn Sanders is – na zijn Figaro bij Opera Zuid – opnieuw in een Mozartrol te horen. Met zijn ronde bariton en zijn grote speelvreugde zet hij een vermakelijke vogelzanger neer.
Operanederland.nl, 2012

Die Zauberflote (Papageno)
….sowie der ebenso lustige wie kultiviert klangvolle Martijn Sanders als Papageno.
Opernwelt, 2012

Die Zauberflöte (Papageno)
De show werd gestolen door Martijn Sanders als vogelvanger Papageno.
Met zijn krachtige bariton en dito podiumpresentatie benut hij de mogenlijkheden van zijn burleske rol ten volle.
NRC, 2012

Nabucco (Titlerole)
Martijn Sanders zette zijn rol met karakter en vocaal overtuigend neer.”
Leeuwarder Courant, 2012

Barbe Bleue(Popolani)
Vokaal sterke lichtpuntjes zijn tenor Mark Omvlee als de koning en Martijn Sanders als de krachtig bassende alchemist popolani
De Volkskrant,2011

Carmina Burana
Martijn Sanders paarde een prachtige stem aan een sublieme voordracht. Opvallend is zijn volle heldere klank
De Stentor,2011

 Jephta
Een stevig klankfundament vormde Martijn Sanders met een zeer geloofwaardige inbreng
Noord Hollands dagblad,2011

Le Nozze di Figaro(Figaro)
prima gecast is Martijn Sanders als Figaro. Hij heeft de look,de uitstraling en de levenslustige zang
Operamagazine,2010

 Le Nozze di Figaro(Figaro)
Martijn Sanders heeft een stevige bas-bariton voor Figaro. Opvallend is zijn prachtige legato en in de tweede akte presenteert hij een fantastische waterval aan recitatieven
Opera Nederland,2010

 Moses(Max Bruch)
Martijn Sanders dwingt groot respect af. Hij is voluit aanwezig met een geweldige, donkere stem die nergens over de schreef gaat
Leidsch dagblad,2010

Sea Symphomy(Vaughan Williams)
Bariton Martijn Sanders bracht zijn partij met autoriteit
Haarlems dagblad,2009

Walpurgisnacht(Mendelsohnn)
Martijn Sanders exelleerde in volume en expressie
Noord Hollands dagblad,2008

I Puritani(Riccardo)
Martijn Sanders heeft een kernachtige solide bariton voor de jaloerse en nobele Riccardo met een fraai legato en zijn versieringen stromen vloeiend
Opera Nederland,2008

 Requiem(Mozart)
De sonoriteit waarmee Martijn Sanders zijn aandeel leverde maakte grote indruk
De Gelderlander,2007

 Requiem(Brahms)
Martijn Sanders vertrouwt ons met zijn volle heldere bariton.ijzersterk articulerend”ein geheimnis”toe en laat indrukwekkend”die letzten posaunen”schallen
Leidsch Dagblad,2007

Moskva chereomushki(Sacha)
Martijn Sanders pours out a golden tone, sounding like the young Hvorostovsky
Opera news, 2006

Lieder eines fahrenden Gesellen(Mahler)
Martijn Sanders wist de sfeer van diepe droefheid,afgewisseld met korte opgewektheid, goed te treffen
Trouw,2005

Don Giovanni
De jonge Nederlandse bariton Martijn Sanders acteert de bestialiteiten van Don Giovanni met gepaste gretigheid maar zorgt vocaal voor een beheerste nergens te losbandige invulling van zijn rol. Hij maakt met elegante stemwendingen van zijn Don een geloofwaardige Casanova
NRC handelsblad,2004

Don Giovanni
Martijn Sanders weet met zijn wendbare bariton van wanten
Algemeen Dagblad,2004

Zora D(Jovan)
succesfull was the baritone Martijn sanders in multiple roles
Opera,2004

Matthäus-passion
Bas-bariton Martijn Sanders bleek een belangrijke aanwinst onder de Nederlands vokalisten te zijn
Haagse courant,2002

Matthäus-passion
Martijn sanders wekte met zijn jeugdig soepele timbre ook zeker nieuwschierigheid op naar toekomstige engagementen
NRC handelsblad,2002

La Cenerentola(Dandini)
Mit dem charmantesten Lächeln der operngeschichte und punktgenauem Stakkato tänzelt Martijn Sanders durch seine koloraturen als Kammerdiener Dandini
Der Tagespiegel,1999

La Cenerentola(Dandini)
Martijn Sanders galante virtuostität als diener Dandini bringt Zucker in die komödiantische Suppe
Berliner Zeitung,1999

La Cenerentola(Dandini)
Als ein Bariton der Wahrlich zu agieren versteht und selbst die schwierigsten Koloraturen scheinbar muhelos meister,erwies sich der holländer Martijn Sanders
Orpheus,1999

Zauberflöte(Papageno)
Es war vor allem Naturbursche Papageno(Martijn Sanders) der die Herzen des Publikums in charmanten Sturm eroberte
Salburger Nachrichten,1999

Zauberflöte(Papageno)
Papageno (Martijn Sanders) brillierte durch komödiantische Ausgelassenheit
Wiener Zeitung, 1999